Luxemburgse politie en controle

Rob@ST1300

5e Versnelling

Oooosterling

4e Versnelling
Getinte vizieren is al jaren zo.. Bij mij in mijn ARAI vizier staat dan ook "not voor road use". Maar dat van de communicatiesystemen wist ik dan weer niét..
 

COLUMBO1963

Kilometervreter
@Streetman
Het wordt al eens zo ervaren maar is het niet alles voor de veiligheid en ja het kost iets.
Ik ben het eens dat het beter in heel Europa zou zijn, veel minder verwarrend.
 

Ger (gemosath)

5e Versnelling
Bedoelen we nu getinte vizieren als hoofd vizier? Dat ding dat je beschermt tegen vliegen en rijwind.
Of dat inklapbare zonneschermpje? En bij dat laatste mag je dus wel een zonnebril op, maar niet je zonnescherm naar beneden?

En dan "veiligheidsvest met hoge zichtbaarheid"?
Wat is hier de definitie van dan?

Voor mij allemaal een beetje vaag.
 

PandaBlack

Kilometervreter
Neem aan van wel @Nosegear. Mijn Richa Rix2 is fluor geel en heeft ook retro reflectie strepen. Kan er nog wel een geel hesje overheen doen maar dat valt echt niet meer op.

Die jas is zo geel dat ik er amper nog mee door Frankrijk durf te rijden :LOL:

Voor de rest,

Helm is ook fluor. Vizier is helder maar zit wel zo een los zonnescherm in. Die heeft ook een apart keurmerk. Dat klapscherm is ideaal en vele malen beter dan een standaard zonnebril (heb brilgootjes maar de zonnebril lekt altijd licht langs).

Onze communicators hebben "hearing protection" standaard aan staan. Dit is een max level waarmee je; a.) Je oren niet kapot blaast en b.) Voorangsvoertuigen met sirene nog prima hoort.

Tot op heden nooit een probleem. Mja mierenneukers en zeikerds met bonnenboekje heb je er ook tussen zitten. Krijg ik voor een van de zaken toch een bekeuring gaat er direct een brief naar OM inclusief foto's van de spullen en hun keur merkjes.
 

Bolletje1100

3e Versnelling
Hoe weet ik of mijn headset goed gekeurd is? Ik heb een Cardo Freecom 4 staat dat op de doos. Of weten de mannen in Luxemburg dat uit hun hoofd dan zouden het wel knapperds zijn.
 
Bovenaan